Algemene informatie

De opleiding Make-up Artist & Hairstyling is één van de meest gekozen opleidingen op de Nederlandse Beauty School. Je leert niet alleen het aanbrengen van vele verschillende make-ups, maar je leert ook het haar decoratief te stijlen. Hierdoor ben je veelzijdig en realiseer je een totaalbeeld bij de klant. Zo ben je voor opdrachtgevers veel aantrekkelijker, aangezien zij nog maar één persoon hoeven in te huren in plaats van een Visagist en een Kapper.

Door deze uitgebreide Make-up Artist opleiding inclusief Decoratieve Hairstyling leer je echt alle facetten van het Visagievak. Doordat deze speciale Make-up artist opleiding van De Nederlandse Beauty School een schooljaar duurt, heb je ook meer tijd om te oefenen en kan de docent je naar een hoger niveau brengen. De technieken van de Make-up Artist leer je namelijk door veel te oefenen en te werken op veel verschillende modellen.

Tijdens de opleiding werk je met professionele producten van MAC Cosmetics, NYX en Peggy Sage Cosmetics. Tevens heb je de mogelijkheid tot aanvraag voor de MAC studentkortingskaart.

Voor deze Make-up Artist opleiding van De Nederlandse Beauty School is geen vooropleiding nodig. Je begint vanaf punt nul, maar wordt in één schooljaar opgeleid tot een ware professional in de wereld van make-up. Daarnaast ben je in staat een totaalplaatje te realiseren waarbij ook de haren direct gedaan worden. Dit is de ideale combinatie voor bruidjes, fotoshoots en op de catwalk. Kortom, de mogelijkheden met deze opleiding zijn ongekend.

De opleiding Make-up Artist & Hairstyling van De Nederlandse Beauty School bestaat uit 28 lessen Make-up Artist en 12 lessen Decoratieve Hairstyling. Dit is verdeeld in 2 dagdelen of avonden per week. Na het behalen van de opleiding ontvang je een schooldiploma.

Studente Marja over de opleiding: "Ik heb echt genoten van de opleiding. Alles was altijd perfect geregeld. De locatie was echt top en de docent is super!
Ze weet duidelijk waar ze het over heeft en heeft daarnaast ook het talent en geduld anderen haar kennis bij te brengen."

Combineer deze opleiding

Kun je niet kiezen of wil je meerdere opleidingen volgen? De opleiding Make-up Artist & Hairstyling is uitstekend te combineren met één van de onderstaande opleidingen:

Lesprogramma

• Lippen make-up en Eyeliners
  • Daymake-up en Night-Out make-up
  • Verschillende oog make-ups
  • Make-up voor de rijpere huid
  • Make-up voor de donkere en Aziatische huid
  • Bril make-up en contactlenzenmake-up
  • Uitwerken van diverse opdrachten
  • Fantasie make-up met glitters
  • Trend make-up
  • Red carpet
  • Full Glam / Smokey eyes
  • Catwalk couture / Extreme Fashion look

Samenstellen portfolio met professionele fotograaf

Lesonderdelen Decoratieve Hairstyling

• Föhnen (kort en lang)
  • Vlechten (div. technieken)
  • Bridal kapsel
  • Fantasiekapsels
  • Fashion / catwalkkapsels
  • Opsteken / touperen
  • Donuts verwerken in kapsel
  • Grace Kelly rol (modern en klassiek)
  • Verwerken van kunsthaar
  • Demo clip-in hairextensions
  • Werken met de krultang
  • Werken met de carmenset
  • Instagramcreaties

Startdata locatie Rotterdam

Startdatum Lesdagen Lestijden
17 sep 2024 Dinsdag 10:00 - 17:30 inschrijven
24 sep 2024 Dinsdagavond en woensdagavond (19:00 - 21:30 uur) 19:00 - 22:00 inschrijven
02 okt 2024 Woensdag 10:00 - 17:30 inschrijven

Startdata locatie Amsterdam

Startdatum Lesdagen Lestijden
02 okt 2024 Woensdag 10:00 - 17:30 inschrijven
08 okt 2024 Dinsdagavond en woensdagavond (19-21:30 uur) 19:00 - 22:00 inschrijven

Kosten opleiding

Lesgeld: € 3090,00

Kosten avondopleiding

Lesgeld: € 2790,00

Werkpakketten

Daarbij komt één van de onderstaande werkpakketten naar keuze:

Basis werkpakket Make-up Artist & Hairstyling

Basisbenodigdheden MAC, NYX, Peggy Sage & benodigdheden Hairstyling

Kosten: € 790,00

Special werkpakket Make-up Artist & Hairstyling

Basisbenodigdheden MAC, NYX, Peggy Sage + extra items MAC cosmetics & benodigdheden Hairstyling

Kosten: € 890,00

Geen werkpakket

Je bent in het bezit van aantoonbaar professionele materialen.

Kosten: € 0,00

Belasting teruggave en studiefinanciering

Lees hier meer over belasting teruggave, studiefinanciering en OV kaart.

Beautydocent worden? Volg een opleiding tot Special Make-up Artist

Opendagen, kom jij ook?

Inschrijven opendag

Brochure aanvragen

Weet jij al welke opleiding je gaat volgen, of ben je er nog niet helemaal uit? Vraag gemakkelijk onze brochure aan en gebruik deze bij het bepalen van jouw opleiding keuze.

Volg ons op: Instagram Facebook YouTube