Is Make-Up jouw passie en ben je klaar om jezelf te ontwikkelen tot professional in de TV of Entertainment, Fashon Wereld of de Beauty Branche? Dan is de opleiding tot Make-Up Artist de perfecte opleiding voor jou. Persoonlijke en Professionele ontwikkeling staan centraal tijdens deze praktijkgerichte beroepsopleiding.

De Make-up Artist opleiding van De Nederlandse Beauty School duurt één schooljaar en is een zeer uitgebreide praktijkopleiding. Deze opleiding leid je op tot een echte professional, die op vele terreinen werkzaam kan zijn. Met deze opleiding kun je zowel nationaal als internationaal aan de slag.

Een goede Make-up Artist ziet het vak als een ware kunst. Daarom worden veelzijdige Visagisten ook wel Make-up 'Artists' genoemd. Een make-up artist houdt zich bezig met het gezicht van de klant. Je leert de goede kanten van een gezicht te versterken en de minder sterke kanten van het gezicht te verzachten. Dit is mogelijk door het camoufleren en het corrigeren van een gezicht. Een visagist heeft dan ook veel kennis van de verschillende soorten huidtypes, gezichtsvormen en kleuren die bij iemand passen. Uiteraard komt dat tijdens de opleiding veelvuldig aan bod.

Tijdens de opleiding werk je onder andere met professionele producten van MAC Cosmetics, NYX en Peggy Sage Cosmetics. Tevens heb je de mogelijkheid tot aanvraag voor de MAC studentkortingskaart. Onze Make-Up Artist docenten zijn allemaal actief als Make-up Artist naast hun werk als trainer en daardoor volledig op de hoogte van alle trends en bepalende technieken.

Regelmatig komen er tijdens de opleiding opdrachten binnen waaraan studenten vrijwillig kunnen meewerken om ervaring op te doen en te leren netwerken. Tijdens de opleiding doe je ook samenwerkingsopdrachten met studenten van Modestyling voor een shoot met een professionele fotograaf.

Na het afronden van de opleiding kun je op allerlei plekken aan het werk, bijvoorbeeld in een schoonheidssalon of voor een cosmeticamerk. Meer geïnteresseerd in de showbusiness? Denk dan aan televisieshows, filmproducties, theaterproducties en modeshows.

De opleiding Make-up Artist bestaat uit 28 lessen. Dit is 1 dag of 1 avond per week. Houd er rekening mee dat er ook thuis opdrachten uitgewerkt moeten worden en je regelmatig voor een model dient te zorgen. Na het behalen van de opleiding ontvang je een schooldiploma.

Bekijk nu de portofolio van één van onze studenten: http://issuu.com/nederlandsebeautyschool/docs/portfolio_nina_brandao_coelho_781ec631064ed1

Kun je niet kiezen of wil je meerdere opleidingen volgen? De opleiding Make-up Artist is uitstekend te combineren met één van de onderstaande opleidingen:

• Materiaalleer
  • Productenleer
  • Kleurenleer
  • Morfologie gezicht
  • Gezichtsvorm herkenning
  • Voorbereiding van een make-up
  • Camoufleren, Corrigeren, Accentueren
  • Flawless / Foto Naturel make-up
  • Bridal make-up
  • Instagram looks
  • Baby Glow look
  • Televisie make-up en HD make-up
  • Make-up van verschillende decennia
  • Professionele zwart/wit make-up
  • Mannenmake-up, Draq-up
  • Wenkbrauwvorming en rouge
  • Wimpers en wimperstukjes zetten
  • Lippen make-up en Eyeliners
  • Daymake-up en Night-Out make-up
  • Verschillende oog make-ups
  • Make-up voor de rijpere huid
  • Make-up voor de donkere en Aziatische huid
  • Bril make-up en contactlenzenmake-up
  • Uitwerken van diverse opdrachten
  • Fantasie make-up met glitters
  • Trend make-up
  • Red carpet
  • Full Glam / Smokey eyes
  • Catwalk couture / Extreme Fashion look

Werken aan eigen portfolio ondersteund door foto's professionele fotograaf.

Tijdens de opleiding worden de repetities beoordeeld en zullen er 2 praktijkexamens en 1 theorie examen plaats vinden. Tevens wordt het portfolio beoordeeld.
Voor alle onderdelen geldt dat er 1 herexamen bij de kosten zit inbegrepen.

17 sep 2024 Dinsdagmiddag 13:00 - 17:30 inschrijven
24 sep 2024 Dinsdagavond 19:00 - 22:00 inschrijven
02 okt 2024 Woensdagmiddag 13:00 - 17:30 inschrijven

02 okt 2024 Woensdagmiddag 13:00 - 17:30 inschrijven
03 okt 2024 Donderdag 10:30 - 15:00 inschrijven
08 okt 2024 Dinsdagavond 19:00 - 22:00 inschrijven

Kosten avondopleiding

Lesgeld: € 2090,00

Basis werkpakket Make-up Artist

Basisbenodigdheden MAC, NYX, Peggy Sage

Special werkpakket Make-up Artist

Basisbenodigdheden MAC, NYX, Peggy Sage + meer items van MAC cosmetics

Geen werkpakket

Je bent in het bezit van aantoonbaar professionele materialen.

Beautydocent worden? Volg een opleiding tot Make-up Artist