Barbier… Een vak, een ambacht tegenwoordig niet meer weg te denken. Hippe salons voor nog hippere mannen maar ook de kwaliteitskapper heeft tegenwoordig de barbier in dienst. Een mooi vak en een perfecte aanvulling op het totale dienstenpakket van de kapper van tegenwoordig.

Tijdens de opleiding tot barbier leer alle facetten van het Barbier zijn. Je start met de benodigde kennis over huid, haar, hygiëne en veiligheid en stroomt al snel door naar het echte werk. Van basis knip- en scheertechnieken naar het kenmerkende opknippen en scheren van het haar zodat een perfecte harmonie ontstaat tussen kapsel en baard. Deze baard vormt uiteraard een groot deel van de opleiding en is samen met de snor een groot onderdeel van de lessen. Communicatie en advies staan voorop. Leer de klant kennen en inventariseer de behoefte om deze vervolgens te vertalen naar de mogelijkheden van het kapsel en de baard.

Kortom een opleiding welke een waardevolle aanvulling is voor het totale kappersaanbod in de salon, maar ook wanneer je het barbiers-vak wilt gaan beoefenen.

De opleiding Barbier bestaat uit 6 dagen of 12 dagdelen. Je gaat 1 dag(deel) in de week naar school.

Je dient af en toe een model mee te nemen en huiswerkopdrachten te maken. Na het behalen van de opleiding ontvang je een schooldiploma.

Kun je niet kiezen of wil je meerdere opleidingen volgen? De opleiding Barbier is uitstekend te combineren met één van de onderstaande opleidingen:

• Knippen en opknippen met kam en schaar
  • Opscheren / fade / overloop met de tondeuse, met kammen en met opzetstukken
  • Werken met coupéschaar / opknipschaar
  • Werken met trimmer
  • Baard en snor trimmen
  • Gedekt herenkapsel
  • Afwerken en stylen van het kapsel
  • Contouren afwerken met barbermes
  • Mannenbehandeling
  • Verzorging van wenkbrauwen en gezichtshaar

26 feb 2024 Maandagmiddag 15:30 - 17:00 inschrijven

In het werkpakket zit een heren oefenenhoofd en een professionele tondeuse.

Je dient zelf in het bezit te zijn van een schaar / snijmes en andere accesoires. Heb je deze niet? Dan kan je dit op school aanschaffen.

Barbier

Basisbenodigdheden Barbier

Hippe salons voor nog hippere mannen...